SAS survival handboek – review

Lees hier mijn review over het SAS survival handboek. In dit boek kan je alle tips en tricks vinden voor het overleven in de wildernis. Het gaat hier om de basis van het overleven.

Ik heb van deze serie de SAS survival pocket versie, deze is in het Engels. Deze neem ik altijd mee als ik op bivak ga. Ook heb ik de Nederlandse versie in het groot. De Nederlandse versie vind ik wat makkelijker omdat mijn Engels niet mijn sterkste kant is. Wat ik trouwens erg leuk vind aan de pocket versie, is wat er op de laatste paar pagina’s staat: “Deze kan je verbranden in geval van nood!”

Dan nu over de verdere inhoud van het boek. In het boek wordt eerst een algemene paklijst omschreven voor spullen die belangrijk zijn als je de wildernis in gaat. Vervolgens worden alle klimaten omschreven en wat de do’s en dont’s zijn van dit klimaat. Zelf vind ik het erg fijn om te weten wat je mee moet nemen in verschillende soorten klimaten. Als je dan een reis gaat maken kan je dit stuk van het boek erbij pakken en ben je gelijk goed voorbereid. Vervolgens staat er in het boek een hele omschrijving over gevaarlijke dieren, eetbare planten en hoe je verschillende vallen moet bouwen.

Het nadeel van het SAS survival boek vind ik de planten en dieren die er in staan. Omdat deze plaatsjes relatief klein zijn zou ik deze nooit in het echt herkennen. Zeker de planten zijn erg lastig te herkennen omdat deze erg veel op elkaar lijken. Wel vind ik het erg handig en duidelijk hoe de vallen zijn omschreven. In Frankrijk heb ik er hier enkele van geprobeerd te bouwen met wat reisgenoten. Niet eens om het vangen van wild maar om het proberen of we deze konden bouwen. Dit was gelukt en erg gaaf!

Het boek raad ik zeker aan omdat het erg handig kan zijn in geval van nood!

Zou jij het SAS survival handboek willen hebben? De pocket versie of de grote handboek versie in het Nederlands? Laat het ons weten in de reacties!

Tom is het liefst constant actief. Van kajakken tot mountainbiken en van abseilen tot survivallen, hij vindt het allemaal geweldig. Bovenaan zijn bucketlist staat Alaska, daar wilt hij maar al te graag naartoe. Hij gaat nooit op pad zonder zijn spork, want die komt altijd goed van pas. Deze gymdocent/buitensport coach is het liefst gewoon buiten te vinden. Ze noemen hem daarom ook wel een Tom Outdoor! Zijn passie is het delen van deze verhalen met anderen en de verhalen van andere te ontdekken! Ook hoopt hij andere goed op weg te helpen met zijn verhalen en reviews

6 thoughts on “SAS survival handboek – review

1. Handig voor van die onhandige mensen zoals ik! Al vrees ik dat de wildernis toch niet zo mijn ding is. Ik ben meer een luxe paardje als ik op vakantie ben. Al vind ik de natuur ook heel mooi. Vorig jaar zijn we naar de Plitvice watervallen in Kroatië geweest. Die vond ik prachtig.
    Lipstickencupcakes onlangs geplaatst…Week in outfitsMy Profile